12 Ocak 2014 Pazar

Zeytinyağlı Kıtır Lavaş



Pazar akşamı evde film keyfi yapmak çoğu kişinin sevdiği bir aktivitedir. Ertesi gün işe gidecek olmanın stresine bir nevi panzehir, haftanın ve haftasonunun keyifli olaylarından sonra bir soluk alma, dinlenme sebebidir. Hele hele mevsim kışsa ve soğukta dize battaniyeyi çekip bir koca kase patlamış mısır kucağa alınabiliyorsa... Bizim böyle akşamlarımız çok oluyor. Hatta arkadaşlarla, kuzenlerle toplanıp film izlemelerimiz de sıktır. Yine böyle bir planda, kuzenlerim bize gelecekti. Eşim film seçme görevine, bense atıştırmalıkları hazırlamaya soyundum. Yaş otuzu geçince (ne olur daha büyükler aman canım demesin), eskisi gibi cips, çekirdek, yağlı çerezler avuç avuç gitmiyor. Bir bedeli oluyor. Yine de keyiften ödün vermemek adına, hepsine alternatif bulma mücadelem devam ediyor. :) Marketten paket paket cips almak yerine, dolabı açınca karşıma çıkan lavaştan bir atıştırmalık yapmaya karar verdim. Hiç uğraştırmıyor ve tadı cipsten daha güzel, çünkü dilediğim gibi leziz taze baharatlar koyabiliyorum, mis gibi sızma zeytinyağının kokusunu alıyorum.

Malzemeler:
Birkaç adet lavaş
Sızma zeytinyağı
Öğütülmemiş kuru kekik
Tuz, karabiber

Hazırlanışı:
1. Öncelikle öğütülmemiş kuru kekik diyerek neyi kastettiğimi açıklamak istiyorum. Baharatçılarda ve aktarlarda kurutulmuş kekik demet olarak satılıyor. Ben mutfağımda onlardan alıp kullanıyorum. Hem daha uzun dayanıyor, hem her yemekte kullanacağım kadarını elimle parçalayıp atıyorum ve tadı daha yoğun, daha aromatik oluyor. Lavaşlarda da bunu kullandım. Elinizde varsa taze kekik ya da taze biberiye de kullanabilirsiniz.
2. Lavaşları elimizle koparıp koparıp fırın tepsisine çok üst üste binmeyecek şekilde atıyoruz. Üstüne istediğimiz kadar (bana göre bolca) kekik, tuz, taze çekilmiş karabiber serpip zeytinyağını hepsine bir yerinden değecek şekilde gezdiriyoruz.
3. Elimizle şöyle bir alt üst edip tüm baharat ve zeytinyağın lavaşlara değdiğinden emin olduktan sonra 160 derece fırında 15 dakika kadar, yani lavaşlar suyunu kaybedip kıtırlaşana ve altın sarısı renge dönene kadar bekliyoruz.
4. Tepsiden kaseye koyana kadar kaç parça ağzıma attım hatırlamıyorum. Buna hazırlıklı olup biraz fazlaca yapmakta fayda var!
5. Yanına dip sos olarak naneli humus koydum. Süzme yoğurttan biraz baharatla kolay bir dipsos da hazırlanabilir. Eğlenceli pazarlar ve akşamlar dilerim herkese!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder