30 Ocak 2014 Perşembe

Kısa Bir Ara



Geçtiğimiz hafta hiç yeni tarif koyamadım maalesef. Bir hafta daha yazamayacağım. Ancak sebebi güzel. Ve bana çok heyecan veriyor. On günlüğüne aile arkadaşlarımızı ziyarete İngiltere'ye gidiyoruz. Londra'nın değişik yerlerinde kalma fırsatım olacak, hem evde, hem dışarıda sofralara oturacağım. Daha önce gidip gezdiğim halde ilk kez İngiltere'de lokal bir deneyim yaşayacağımı düşünmek beni heyecanlandırıyor açıkçası. Yediğim yemeklerden, tattığım lezzetlerden, geleneksel İngiliz mutfağından örneklerle, bol resimler ve yeni tariflerle döneceğim. Daha önceki İngiltere seyahatlerimden ve eşimden tavsiyelerle küçük bir liste yaptım. Gezip görülenlerden çok tadılanları paylaşacağımı göz önüne alırsak, kısa listem şöyle:
1. İyi bir Hint yemeği yemek. Hatta birkaç kere yemek. :)
2. Bir öğlen atıştırmalığı olarak Fish&Chips, daha doğrusu Cod&Chips almak!
3. Pimm's içmek.
4. Yerel bir pub'da 'Full English roast' yemek.
5. Eat kafeler zincirinde taze sandviç ve 'This Water' adıyla satılan o renkli az meyveli sulardan içmek (mümkünse her gün).
6. Cadbury's sütlü çikolata, Cadbury's karamelli çikolata, Cadbury's fındıklı çikolata; en büyük paketteki Cadbury's çikolatayı yemek.
7. En sevdiğim şey değil ama, gitmişken adet yerini bulsun diye, soğuk kış sabahında bir İngiliz kahvaltısı etmek: Çırpılmış yumurta, bacon, kızarmış ekmek, tereyağı, pişmiş fasülye, ızgara domates, sosis ve en koyusundan Twinings kahvaltı çayı.
8. Tesco, Sainsbury's, Waitrose ya da M&S'ten bir market alışverişi. Benim seyahatlerden hatıralık eşya anlayışım bu.

 Kızarmış balık ve patates, kağıtta. Üstüne muhakkak sirke ve tuz. =)
 İngilizler'in pazar günü pub klasiği yemekleri: Fırında et, gravy sos, fırında patates, buharda bezelye ve havuç, Yorkshire pudding -ki son anda pişip sönmemesi için sıcak servis yapılan bu leziz hamurişinin tarifini döner dönmez paylaşacağım. 

Beyaz peynirli, zeytinli, taze domatesli ve kekikli Akdeniz kahvaltısını bin kere yeğlerim ama yukarda da söylediğim gibi, madem gittik, adet yerini bulsun. :) Bol protein alalım da gün boyu yorulmayalım.
 Sütlü çikolatasına hayranım. Acaba buralarda satmak çok mu pahalıya patlıyor. Bir ara Kent çikolata birçak ürününü getiriyordu diye hatırlıyorum?
Meyve suyu mu içki mi; aslında içki ama öyle hafif ve şahane ki. :)

1 yorum:

  1. Merhabalar,

    Sitenize tesadüfen Butternut Kabak ararken geldim. İnşallah aralık ayında biz de İngiltere'ye gideceğiz (memleketlerim Antep ve İngiltere). Ne kadar mükemmel ve hakiki bir liste yaptığınızı takdir etmek için yazıryorum. Şimdiden hepsi için heyecanlandım resmen! Tarih bayaa geçmişte dolayısıyla umarım İngiltere listenizdeki herşeyi yiyebilmişsinizdir. Ellerinize sağlık ve Blogunuza başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil