18 Ocak 2014 Cumartesi

Elmalı Vişneli Turta


Basit ve her güne uygulanabilecek bir turta tarifi vermek istedim. Bu turtayı sonbaharda elmalar ilk çıktığında, içine vişne reçelinin tanelerinden katarak oluşturmuştum. İncecik tabanıyla, kıtır kırıntılı üst kısmıyla mis gibi tarçın kokulu bir turta oldu. Çayın ve kahvenin yanında tatlısız yapamıyoruz. :)

Malzemeler:
4 Amasya elması
1 portakalın suyu
1 limonun suyu
1 tatlı kaşığı tarçın
Yoğun kıvamlı ve bol taneli vişne reçeli

130 gr un
3 yemek kaşığı tereyağı
1 çay kaşığı tarçın
2 tatlı kaşığı toz şeker
Yarım çay kaşığı tuz

Hazırlanışı:
1. Elmaları küp küp kesip portakal ve limon suyuyla karıştırıyoruz. Arzu edenler limon ya da portakalın kabuğunu da rendeleyebilir. Harika bir koku verdiği bilinen bir gerçek. Ben yoğun tarçına odaklanmak istedim ve başka baharat koymamayı seçtim.
2. Karışıma dilediğimiz kadar 3-4 yemek kaşığı) bol kaynatıp biraz kıvamını koyulttuğumuz vişne reçeli katıyoruz. Harcın şeker ihtiyacı da reçelden geleceği için elimi bol tuttum.
3. Karışım kenarda dinlenirken hamurun malzemelerini karıştırıp turta hamurunu yapıyoruz. 15 dakika buzdolabında dinlenen hamuru incecik açıp turta kabımıza seriyoruz. Sermeden önce dörtte birini üstüne parça parça atmak üzere ayırıyoruz. Kopan parçalar olursa kolaylıkla kenara yapıştırabiliriz.
4. Hamuru serip elmalı karışımı üstüne döküp aynı seviyede olması için kaşığın tersiyle düzeltiyoruz. Elimizde kalan hamuru da ister kırıntı gibi ufalayarak, ister incecik açıp yaprak yaprak atarak turtanın üstüne bırakıp tamamlıyoruz.
5. Orta dereceli fırında 35-40 dakika, hamur güzelce kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun!

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder