9 Ocak 2014 Perşembe

Beşamel Soslu Karnıbahar


Ana yemeklerinizin yanına güzel bir sıcak garnitür olabilir. Başlı başına hafif bir yemek olabilir. Misafirlerinize hazırladığınız sofralarda göz doldurabilir. Karnıbahar sevmeyenlere sevdirmeye aday, nefis sarımsaklı beyaz sosuyla sıcacık beşamel soslu bu yemeği ben eskiden beri seviyorum. Tarifin orijinali annemden. Benimki biraz hafif bir versiyonu. Ancak lezzetten ödün vermedim. İçine küçük bir ekleme yapıp biraz renk kattım. İki gün önce salatasını yaptığım brokolinin saplarını sakladım. Bir parmak kalınlığında kesip karnıbaharların yanına attım. Brokoli sapı salatada çiğ ya da haşlanmış halde, etlerin yanına garnitür olarak buharda pişmiş şekilde de sık sık kullandığım bir malzeme. Bu tabakta da krem rengi ve uçuk yeşilin uyumu hem göze hitap etti, hem de tadı nefis oldu.

Malzemeler:
Bir demet karnıbahar
Bir demet brokolinin sapları
Yarım litre süt
İki yemek kaşığı un
İki yemek kaşığı tereyağı
İki diş sarımsak
Bir su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
Tuz, karabiber

Hazırlanışı:
1. Karnıbaharları ve brokoli saplarını 15 dakika suda haşlıyor ya da buharda pişiriyoruz. Bu arada da beyaz sosumuzu hazırlıyoruz.
2. Bir sos tenceresine tereyağı ve unu katıp karıştırıyoruz. Birbirine yapıştıktan sonra unun çiğ tadının gitmesi için iki dakika daha kavurduktan sonra üstüne soğuk sütün hepsini koyup güzelce karıştırıyoruz.
3. Unlu tereyağı sütün içinde eriyip krema gibi olduktan sonra içine iki diş rendelenmiş sarımsak, tuz, karabiber ve arzuya göre rendelenmiş kaşar peynirinin yarısını ekliyoruz.
4. Derince bir fırın kabına karnıbaharları ve brokoli saplarını yerleştirip beyaz sosu sıcakken içine döküyoruz. Hepsinin üstünü rendelenmiş kaşar peyniriyle kaplayıp 160 derece fırında 20 dakika, üstü kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun!   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder