4 Ocak 2014 Cumartesi

Kuru Üzümlü Tatlı Ekmek



Fırından yeni çıkmış, tazecik, sıcacık bir ekmek gibisi var mıdır? Yeni aldığım step-by-step bread kitabında American Soda Bread tarifi buldum ve hemen denemeye karar verdim. Yapılışı çok kolay, tam haftasonu kahvaltılarına ya da çay saatlerine uygun bir ekmek. Mayasız olduğu için çabucak hazırlanıp pişiyor.


Malzemeler:
400 gr beyaz un
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
50 gr toz şeker (pudra şekeriyle yarı yarıya karışık kullanılabilir)
50 gr tereyağı
100 gr kuru üzüm (açıkçası ben canım istediği kadar koydum!)
Bir bardak sulu yoğurt
Yarım çay bardağı süt
1 yumurta

Yapılışı:
1. Fırını 180 dereceye ayarlıyoruz. Ekmek pişirirken fırının kendi ısısı çok fark yaratıyor. Ben mutfağımdaki fırının yavaş pişirdiğini fark ettim. Bu yüzden bu ekmek için 50-55 dakika süre verilmesine rağmen ben 60 dakika pişirdim.

2. Kuru malzemeleri çukur bir kaba koyup karıştırıyoruz. İçine tereyağını küp küp kesip parmaklarımızla ufalayarak una yedirip kırıntılı bir kuru karışım oluşturuyoruz.

3. Başka bir kenarda yoğurt, süt ve yumurtayı güzelce çırpıp kuru karışımın ortasını havuz gibi açıp yediriyoruz. Kuru üzümleri katıyoruz.

4. Hamuru düzgün, büyükçe bir top haline getirip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirdikten sonra bıçakla çarpı şeklinde üstünü çiziyoruz. Sonra da 180-190 derece fırında 50-55 dk pişiriyoruz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder