13 Ocak 2014 Pazartesi

Fırında Kanat ve Kış Sebzeleri



Tavuk konusunda son zamanlarda çok fazla olumsuz yazı okuduğum için haftada birle kısıtlı tutuyorum. Organik tavuk ya da yumurta bulabilirsek ne ala! Açık havada büyüyen tavuklar gibi olmuyor fabrika tavukları ama gene de alıyoruz işte. En azından haftada bir. Bu pazar da uzun zamandır yapmadığım bir şey yapmayı seçip tavuk kanadı aldım. Klasik olarak barbekü soslu tavuk kanadı aklıma geldi. İlle de sağlıklı pişirme yöntemi, kızartmayı aratmayacak bir yöntem bulmak, kaloriyi fazla tavana fırlatmadan lezzeti yüksek tutmaya çalışırken böyle bir tarif ortaya çıktı.
Yanına karışık kış sebzelerini yapmak istedim. Eşim geçen sene bir Yunan yemeği öğretmişti: Briam. Elinize geçen her türlü sebzeyi doğrayıp bol domates püresi, zeytinyağı, tuz ve kekikle harmanlayıp fırında pişiriyorsunuz. Yaz sebzeleriyle çok güzel oluyor ve soğuk da yeniyor. Madem her sebze kullanılıyor, ben de pazardan aldığım taze sebzelerden birbirine yakışacağını düşündüğüm bir avuç seçip uyguladım. Zaten domates, kekik ve zeytinyağı işin içine girdi mi, başka soruya gerek yok diye düşünenlerdeniz. :)

Malzemeler:
1 paket (10-12 adet) tavuk kanadı
İki yemek kaşığı üzüm sirkesi
Tuz, karabiber, kekik
İki yemek kaşığı ketçap
Bir yemek kaşığı bal

Fırında sebze için:
1 orta boy havuç
1 büyük boy patates
1 orta boy kırmızı soğan
8-10 adet Brüksel lahanası
10-12 adet mantar
5-6 diş sarımsak
4-5 yemek kaşığı domates püresi/rendesi
Tuz, karabiber, kekik
Zeytinyağı

Hazırlanışı:
1. En güzel bölüme geldik çünkü tüm hazırlık 20 dakikayı geçmiyor. Tavuk kanatlarını dolaptan indirip çözdürdükten sonra 2 saat kadar marine ettim. Çukur bir kasede tuz, karabiberle tatlandırdıktan sonra üstüne biraz üzüm sirkesi, zeytinyağı ve bolca kekik döküp her yerine bulaşmasını sağladıktan sonra dinlenmeye bıraktım.
2. Tavukları marine ettiğim kaseden alıp bir fırın poşetine doldurdum (marine sosunu da koydum tabii). Üstüne ketçap ve balı da döktükten sonra torbayı güzelce çalkalayıp her yanına yayılmasını sağladım. Torbanın ağzını bağlayıp birkaç yerinden deldikten sonra 200 derece fırında 35 dakika pişmeye ayarlıyoruz.
3. Aynı anda havuç, patates, kırmızı soğan (iri iri parçalar halinde), sarımsak (bütün bütün), mantar (büyükleri dörde, küçükleri ikiye bölerek), Brüksel lahanasını (bütün bütün) doğrayıp cam fırın kabına koyuyoruz. Üstüne dilediğimiz kadar domates püresi ekliyoruz. Ben yazdan hazırlayıp dolapta sakladığım domatesten beş yemek kaşığı koydum. Taze domates yerine biraz sulandırılmış salça da kullanılabilir. Bu arada tarif iki kişilik olduğundan sebzelerin miktarını ona göre ayarladım. Daha kalabalık aileler ya da sofralar için ikişer tane konabilir.
4. En son tuz, karabiber, iki tatlı kaşığı kekik (evet, bol kekik) ve bolca zeytinyağı ekliyoruz. Tüm sebzelerin güzelce karıştığından emin olduktan sonra tavuğun yanına fırına atıyoruz.
5. Hepsi yarım saat içinde hazır. Yanına bir dilim ekmek ve yoğurt nefis gidiyor! Şahane bir pazar akşamı yemeği; hiç yormuyor, gene de çok havalı bir iş çıkarıyoruz! :)

Sebzeler fırına girmeye hazır. Domates, kekik ve zeytinyağın kokusu müthiş!

Fırında pişen iki leziz yemeğin arasında en çok sarımsağın o tatlı kokusu ön plana çıkıyor. 

Bir de piştikten sonra görün!



Bu görünüşü hoş, nefis, doyurucu, hafif ve sağlıklı yemeği pişirmek toplam bir saat sürse de, zahmeti gerçekten de çok az. Afiyet olsun! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder