16 Mart 2014 Pazar

Balkabağı Kremalı Bisküvi Bar


Balkabaklı 'shortbread' denemesi. Yaptığım en güzel tariflerden biri oldu. Açıkçası Türkçe'de 'shortbread'e ne dendiğini bilmiyorum, kek değil, ekmek değil, turta değil, kurabiye değil, bisküvi kıvamına benziyor ama bisküvi değil. İsim aslında hiç önemli değil! Tarifimi deneyenler bayılacak. Balkabağıyla yapılacak binbir türlü denemeden biri bu pazar beni neşelendirdi. Balkabaklı kek, turta ve et yemeğinden sonra, son tarifim balkabaklı bisküvi bar. Köşeli bir kalıpta pişirilen hamur soğuduktan sonra üstüne tarçın ve karanfille kaynatılıp bir kaşık kremayla püre haline getirilmiş balkabağını yayıyoruz. Süslemek için çikolata eritiyoruz. Haydi bakalım, bu değişik lezzeti sunmak ve yemek isteyenler için mevsimi geçmeden tarifi veriyorum.

Malzemeler:
115 gr tereyağı
175 gr un
2 yemek kaşığı pudra şekeri
2 yemek kaşığı su

3 iri dilim balkabağı
1 bardaktan bir parmak az toz şeker
1/2 çay kaşığı toz karanfil
1 çubuk tarçın
2 yemek kaşığı su
1 yemek kaşığı krema

120 gr sütlü çikolata
50 gr bitter çikolata

Hazırlanışı:
1. Fırınımızı 180 derece ısıtmaya alıp köşeli (kare ya da dikdörtgen) fırın kabımızı hafifçe yağlıyoruz. Oda sıcaklığındaki tereyağı un ve pudra şekeriyle karıştırıyoruz, iki yemek kaşığı su ekleyip yumuşacık ve turta hamuruna benzer bir hamur elde ediyoruz.
2. Hamuru kabımızın büyüklüğü kadar açıp dibine yerleştiriyor ve sıcak fırında 25 dakika pişmeye bırakıyoruz.
3. Bu sırada balkabaklarını rendeleyip üstüne şeker ve baharatları koyduktan sonra iki kaşık su ekleyip kaynamaya alıyoruz. Aynı kabaktatlısı yapar gibi. Eğer karanfil ya da tarçının tadından hoşlanmıyorsanız, balkabağının sade tadını seviyorsanız baharatları eklemeyebilir, miktarını azaltabilir ya da sadece birini koyabilirsiniz.
4. Hamurumuz piştikten sonra soğuması üzere çıkarıp bekletiyoruz. Bu arada iyice eriyen balkabaklarına bir yemek kaşığı krema katıp blender'dan geçirerek pürüzsüz bir kıvama getiriyoruz.
5. Tarifin üstüne süslemek için sütlü çikolata eritmek istedim. Hiç süslemeden de servis yapılabilir çünkü püre haline getirilmiş balkabağının o müthiş turuncu rengi yeterince iştah açıcı. Ancak amaç 'bar' yapmak olduğu için üstünü ince bir tabaka halinde kaplayacak kadar çikolatayı benmari usulü erittim. Sırf bitter çikolata da kullanılabilir; ben bu kez sütlü çikolataya bir parça da bitter katarak eritmeyi tercih ettim.
6. Buzdolabında bekletip iyice soğuttuktan sonra keskin bir bıçak yardımıyla bar şekli vermek üzere uzun ince dikdörtgenler halinde kesip servis tabağına diziyoruz. İşte çay saatine nefis ve hoş bir tatlı. Kapalı kapta bir hafta durabilir; buzluğa atılabilir ya da hava geçirmeyen bir kutuda buzdolabının alt katında iki hafta kadar bekletilebilir. Afiyet olsun! Bol şekerli günler. :)

 Shortbread fırından çıktığında bu renkte olmalı: Altınımsı sarı ve mis tereyağı kokulu.
 Balkabaklı harcı üstüne güzelce yaydıktan sonraki görüntü.

 Sonuca adım adım yaklaşıyoruz. Tarifimde Nestle çikolata kullandım.
 Dolapta güzelce soğuduktan sonra keserken bazı yerlerde çikolata kırıldı ama önemli değil; bu barların güzelliği burada!

Erimiş çikolatayı spatulayla yayınca hafif dalgalı bir görüntü kalıyor -ki ben bu görüntüye bayılıyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder