1 Mart 2014 Cumartesi

Tahinli Cevizli Sarma



Son zamanlarda gözde tariflerden oldu. Baklava yufkasının hazır satılmasıyla bu tarz ev yapımı lezzetli tatlıların artmasına çok seviniyorum. Baklavaya özel bir düşkünlüğüm olmamasına rağmen, bu kıtır çıtır hazırlanan sarmalar, baklavalar, şerbetli şerbetsiz tatlılar çay saatlerinde ya da misafir ağırlanan günlerde şık sunumunun yanı sıra kolaylığıyla da hayat kurtarıyor. İki yıl önce bir arkadaşımın cevizli kupkuru, şerbetsiz tarifini tadıp çok beğenmiştim. Farklı yerlerde de karşıma çıktı. Nedense tahinle cevizin birleşimi çok yakışır gibi düşünüp bu pratik tarifi hazırladım. Sıradan bir günde deneme amaçlı yapmama rağmen gerçekten de nefis oldu. O yüzden aşağıdakileri okuyacaklara samimi tavsiyem, misafir için yapmanız. Çünkü benim evde dursun diye hazırladığım iki kocaman dürümden biri gidip gelip birer dilim ağzıma atmamla nasıl olduğunu anlamadan bitiverdi!

Malzemeler:
Yarım kilo baklava yufkası
Bir bardak dolusu cevizi içi
Yarım su bardağı tahin
Yarım su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı tereyağı

Üstüne serpmek için bir tatlı kaşığı esmer şeker

Hazırlanışı:
1. Tereyağımızı eritiyoruz. Bir yandan cevizleri havanda iri kalacak şekilde dövüp şekerle karıştırıyoruz. Baklava yufkasından iki katı temiz bir tezgaha yayıyoruz.
2. En alt katmanda iki kat yufkayla başladım, sonra sırasıyla yağlayıp bir kat yufka, yağlayıp iki kat yufka koyarak ilerledim. Her katı tereyağıyla yağlayınca daha yağlı oluyor ve benim amacım tatlıya hoş bir yanık tereyağı aroması katmak ama kuru bırakmaktı. Kısacası ilk iki kat yufkayı üst üste serdim, üstüne tereyağı sürüp bir kat yufka koydum. Tekrar tereyağı sürdüm ve bu kez iki kat yufkayı ekledim.
3. Yeterli kalınlığa ulaşana kadar tekrarlayabilirsiniz. Ben 10-12 kat kadar yufkayla bu işlemi sürdürdüm. Sonra en üste koyduğum yufkaya tereyağı sürmeyip tahini kaşığın ucundan akıtarak her yerine damlattım.
4. Tahinle kaplanan yufkanın da tam ortasına şekerle karışık cevizleri iki parmak kalınlığında bir şerit oluşturacak şekilde tepeden aşağı kadar döktüm.
5. Yufka katmanını bir ucundan dikkatlice tutarak cevizlerin üstüne, hemen hemen ikiye katlar gibi katladım ve üstte kalan katlanmış ve yağlanmamış yufkayı gene incecik erimiş tereyağı ile fırçaladım.
6. Yufkamı düzgünce sarıp dürüm gibi dikkatlice kaldırarak yağlı kağıt serilmiş tepsime aldım. En üstüne de hafifçe tereyağı sürdükten sonra karamelize olması için bir tatlı kaşığı esmer şekeri gezdirdim.
7. Yarım kilo baklava yufkamdan iki dürüm yaptım. Aslında kişi sayısına göre ayarlayabilirsiniz, az konuklar için ya da bir aile yemeği sonrası sunmak için 4 kişiye yetecek şekilde tek dürüm hazırlayabilirsiniz. Ölçüsü ve kalınlığı tamamen size bağlı. Bu tatlının en güzel yanı da bu: Bol cevizli ya da az cevizli, ceviz ve farklı kuru meyveli, kuru dut, incir, üzüm, fındıkla yapabilirsiniz. Tahini hiç koymayabilirsiniz... Yaratıcılığa açık bir sunum. =)
8. 180 derece fırında 10 dakika kızarıp esmerleşene kadar pişirmek yetiyor. Çıkardıktan sonra dilimlemeden önce muhakkak soğumasını bekleyin, yoksa iç malzemeler eziliyor ve görüntü bozuluyor.
9. İçindeki şeker miktarı hafif olduğu için soğuduktan sonra iki üç yemek kaşığı balı sarmanın üstünde gezdirerek süsleyebilir ve tatlandırabilirsiniz. Yanına çırpılmış krema ya da vanilyalı dondurma çok yakışır. Afiyet olsun!
İşte solda soğuması sabredilmeden köşesinden tadılmış parça ve sağda, soğuduktan sonra kesilmiş, içindeki cevizler bile görülebilen, şık dürüm parçası. Gerçekten hafifliğinden koca bir parçayı yediğinizin farkına varamıyor insan. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder