21 Ekim 2014 Salı

Kendimce 'Carbonara'



Klasik İtalyan tarifidir carbonara. Aklımda kaldığınca ve lezzetleri yakıştırdığım kadarıyla birkaç sefer yaptım. Esasında spagettiyle yapılıyor, içine yumurta konuyor ve bezelye kullanılmıyor. İtalya'ya en son üç sene önce gittiğimde yediğim bu leziz makarnanın üstünden ne yemekler geçti, doğal olarak biraz tarifi unutup çarpıttığımı fark ettim. ;) İşte bu yüzden benimki 'kendimce' carbonara. İçinde dana jambon, bezelye ve krema var. Peynir olarak eski kaşar rendeledim. İtalyan esintileri yaşamak isteyenler parmesan kullanabilir.

Malzemeler:
2 kişilik

Yarım paket spagetti ya da penne makarna
6 dilim jambon
1 kase az haşlanmış bezelye
1 adet soğan
2 diş sarımsak
1/2 paket krema
1 kahve fincanı süt
Tuz, karabiber
Eski kaşar

Hazırlanışı:
1. Makarnayı bol tuzlu suda 12 dakika haşlamaya bırakıyoruz.

2. Küçük bir sos tenceresine ufak ufak doğradığımız jambonları atıp krema ve sütle birlikte pişirmeye bırakıyoruz. İçine ince kıyılmış soğanı ve sarımsağı ekliyoruz. Tuzunu ve biberini ayarlıyoruz. Eski kaşar da tuzlu olduğu için ben sosa tuz eklemedim.

3. Başka bir kapta bezelyeleri 5 dakika haşlıyoruz ya da buharda pişiriyoruz.

4. Sosun malzemeleri iyice pişince içine bolca eski kaşar rendesi katıp biraz koyulaştırıyoruz. Makarnaları süzdükten sonra sosla karıştırıp güzelce alt üst ediyoruz.

5. Servis ederken üstüne iki üç yemek kaşığı bezelye koyduktan sonra sıcak sıcak yiyoruz. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder