8 Mart 2014 Cumartesi

Peynirli Ispanaklı Yufka Turtası



Ispanaklı peynirli böreği çok severim. Hatta ıspanak mümkünse yemek gibi pişirilmesin; sırf salata olsun ya da hamurlara karışsın. Günlerden cumartesi; benim için 'baking' günü. Turta yapmak çok istedim ama hamur hazırlamak bu kez zor geldi. Dolaptaki taze yufkayı gözüme kestirdim. Börek sarmak yerine yufkaya turta hamuru muamelesi yaptım. Böylece hem hamurda kullanılan tereyağından kaçınmış oldum, hem de alt katmanı incecik, neredeyse pide kalınlığında tutup karbonhidratı azalttım. Gibi! =) Fazla iddia etmek istemem, ne de olsa diyetisyen değilim, beslenme uzmanı değilim. Ben hamur işlerine bayılan, unsuz, şekersiz bir hayat düşünemeyen, sıradan bir insanım. Bu zevklerimi ilerleyen yıllarda da yaşayabilmek, bel kalınlığımı kontrol altında tutabilmek adına kendimce küçük önlemler almaya çalışıyorum. Porsiyonlarımı küçük tutarak istediğim lezzetlerden mahrum kalmıyor, yemeklerimde sebzeye ağırlık vermeye çalışıyorum. Zaman zaman bu sayfada yazdığım 'hafif, sağlıklı, kalorisi düşük' gibi sıfatlar lütfen yanlış anlaşılmasın. Genel kastettiğim, tariflerin olabildiğince hafifletilerek yapılmaya çalışılması. Asla bir diyet ya da rejim listesi maddesi yaratma iddasında değilim. Gerekli kısa açıklamamın ardından, cumartesi akşamına yemek niyetine yaptığım peynirli ıspanaklı yufka turtamın tarifine geçmek isterim. Yanında birkaç tavuk göğsünü baharatlarla soteleyip tabağın yanına koyarak öğünümüzdeki eksik kalabilecek proteini telafi etmeye çalıştım. Umarım deneyenler beğenir.

Malzemeler:
1,5 adet yufka
3 yumurta
3 yemek kaşığı yoğurt
1 avuç arpacık soğan
400 gr ıspanak (yani bir büyük demet)
1/2 kalıp beyaz peynir
Tuz, karabiber
1 tatlı kaşığı kuru fesleğen
1 çay kaşığı toz muskat
3-4 santim uzunluğunda dana sucuk
Üstüne rendelemek için kaşar peyniri
Zeytinyağı

Hazırlanışı:
1. Tarifimi iki kişilik yaptığım için küçük yuvarlak bir fırın kabını yağlamakla başladım. Fırınımı açıp 175 dereceye ısıttım. Arkasından bir yufkayı kenarlardan taşacak şekilde borcam kabıma güzelce yaydım ve üstüne yarım yufka parçamı kat kat dizdim. Her katın arasına incecik zeytinyağı serptim. Daha sonra yufkamın kenardan taşan bölümlerini de tabanı kalınlaştıracak şekilde düzgünce kabın en altına, katmanlar oluştukça hafif zeytinyağı sürerek serdim.
2. Yumurtalarımı çukur bir kaba kırıp hafifçe çırptım. Üstüne kabuklarını soyup ortadan ikiye kestiğim arpacık soğanları ekledim. Elinizde arpacık soğan yoksa yarım kuru soğan da kullanabilirsiniz. Soğan tadı çok yoğun olmaması için ben arpacık soğanı tercih ettim.
3. Üstüne sulanmış yoğurt, tuz, karabiber, fesleğen, muskat, yarım kalıp beyaz peyniri katıp çırpmaya devam ettim. Son olarak enikonu yıkanıp kabaca doğranmış ıspanaklarımı kattım ve şöyle bir karıştırdım.
4. Karışımı yufkalı tabanın üstüne döküp güzelce yaydım. Ispanağın pişerken sulanması hiç önemli değil, turtanın dibini de yumuşatacaktır. Eğer bunun olmasını istemiyor, tabanınızın çıtır kalmasını istiyorsanız, yufkaların üstüne bir avuç bulgur serpin. Hem tadı alınmayacak, hem de bulgur fazladan çıkan suyu emip şişecektir.
5. Bu noktada turtama küçük bir sürpriz saklamaya karar verdim. Eşim dana sucuk çok sevdiği için küçük bir parça sucuk kesip küp küp doğradım ve ıspanakların üstüne gelişigüzel yerleştirdim. Dilerseniz kurutulmuş domates de ekleyebilirsiniz. Son dakika aklıma geldiği ve evde bulunmadığı için koymadım ama eminim çok yakışırdı. ;)
6. Turtamın üstünü rendelenmiş kaşarla hafifçe kapladıktan sonra 175 derece fırına 45 dakikalığına bıraktım ve yükselen nefis kokular eşliğinde beklemeye başladım.
7. Bu güzel turtayı çay saatlerinde, branç davetlerinizde kullanabileceğiniz gibi eğer benim gibi pratik bir akşam yemeği yerine geçmek üzere pişiriyorsanız, yanına kolay bir salata, iki söğüş domates koyabilirsiniz. Turta pişerken dolaptan çıkardığım bir parça tavuk göğsünü bol baharat, bir tatlı kaşığı salça ve biraz sütle soteleyip yanına garnitür yaptım. Afiyet olsun!






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder