8 Mart 2014 Cumartesi

Klasik Kolay Anne Keki: Bitter Çikolata ve Cevizle



Çocukluğumdan kalma anılarda annemin hep beyaz bir kek yaptığını hatırlarım. İçine mutlaka limon ya da portakal kabuğu rendelenmeli. Ya da karışım ikiye bölünüp yarısına kakao eklenerek iki renkli, mermersi kekler yapılmalı. İkincisi de muhakkak ortası delik kek kalıbında pişmeli. İşte ben bugün bu anıları canlandıran bir kek hazırladım.

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı ve 2 kaşık toz şeker
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
1/2 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı süt
1 büyük paket bitter çikolata
1/2 bardak kadar kırılmış ceviz
Hazır çikolata sosu


Hazırlanışı:

1. Yumurtaları güzelce çırpıp şekeri de katarak birlikte mikserde köpürtene kadar karıştırıyoruz.

2. Un, süt, yağ, kabartma tozu, vanilini katıp yumuşak ve akışkan bir kek hamuru haline getiriyoruz.

3. Çikolatayı kabaca kırdım, yanına bence en güzel yakışan cevizden koydum ve kek hamuruna karıştırdım. Ceviz yerine fındık, çikolata yerine kakao, badem, kuru üzüm, fıstık, hepsi konabilir.


4. Ortası delik kek kalıbını hafifçe yağladıktan sonra karışımı döktüm ve 175 derece fırında 45 dakika pişirdim. Soğuduktan sonra üstüne hazır çikolata sosu gezdirip süsledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder