15 Haziran 2014 Pazar

Sağlıklı Beslenme Programında 5. Günümüz

Haftasonu güzel geçiyor. Pazar günü çoğunda evde olduğum için tüm yediklerimi kendim hazırladım ve hepsi listemize uygundu. Ayrıca egzersiz olarak 40'lık fitness hareketlerimi yaptım. Akşamüstü yarım saat bisiklete bindim.
Beril ise Karadeniz yemekleri olan bir restorana gitmiş ve yine de diyete uygun bir yemek seçmeyi becermiş. Hemen iki listeyi aşağıda resimleriyle paylaşıyorum. Umarım sağlıklı beslenme programımızı uygulamaya başlayıp da sonuç alan vardır. Çünkü benim kilo verişim durduysa da, arkadaşım ilk haftada olduğundan iki kilo verdiğini söylüyor. Bu arada diyeti benden de uzun süredir yapan annem bu sabah doktor kontrolüne gidiyor. Bakalım kolestrol ve şeker değerleri ne hale gelmiş? Hepsini yarın açıklayacağım.

KAHVALTI:
3 küçük ve ince dilim çavdar ekmeği
2 kibrit kutusu yağsız beyaz peynir
1 tatlı kaşığı salça
7 adet zeytin
Yağsız, söğüş semizotu
Şekersiz çay

İKİ SAAT SONRA:
Şekersiz yeşil çay
İki adet ceviz

ARA ÖĞÜN:
1/2 bardak yağsız süt
2 adet gün kurusu (normalde 4 adet yeme hakkı var, bana bu kadarı yetti)


ÖĞLEN:
5 yemek kaşığı taze fasulye (günde iki porsiyon sebze hakkımız var, bunu ister iki öğüne bölerek, ister bir öğünde tüketebiliriz. Ben öğle yemeğini kuvvetli tuttum bugün.)
2 dilim ekmek arasında balık parçaları ve 1 tatlı kaşığı hardalla hazırlanmış sandviç
Karışık yeşil salata
Söğüş semizotu
3 yemek kaşığı yoğurt
1/2 havuç
1/2 salatalık (sınırsız tüketebildiğimiz yiyeceklerden biri)
1/2 kırmızı biber (bir öğünde yememiz gereken kırmızı biber porsiyonu bu)


ARA ÖĞÜN:
1 sade Türk kahvesi
10 adet kuru yaban mersini

Gündüz uykusu üstüne balkonda kahve keyfim. :)

İKİ SAAT SONRA:
1 top parça çikolatalı dondurma

(Sade dondurma hakkımız iki top, tabii ki Moda Ali Usta'da iki top çok fazla olduğundan bir top alıyorum. Şu ana dek hep damla sakızlı dondurma yiyordum fakat kalmadığı için bugünlük bitter çikolata parçalı tercih ettim.)


AKŞAM:
Izgara levrek
Karışık yeşil salata
2 adet küçük mercimek köftesi (evde az zeytinyağı, bol limonla yaptığım mercimek köfteleri ekmek yerine geçiyor. Yarısını buzluğa attım. Bu tür küçük fikirler diyet esnasında çok kullanışlı oluyor, ne hazırlayayım derdinden insanı kurtarıyor)

Salatamın üstü domates ve kırmızı biberle kaplı ama ben öğlen de yediğim için bu kez kırmızı biber almadım.
YATARKEN:
1/2 bardak yağsız süt
(Meyve yemedim, zaten ikindide dondurma ve meyve yemiştim, dengelediğini düşündüm)


ALTERNATİF DİYET LİSTESİ ya da BERİL'in YEDİKLERİ

KAHVALTI:
1 ince dilim kepek ekmeği
2 kibrit kutusu büyüklüğü beyaz peynir
Söğüş salatalık, domates, biber ve taze nane
Şekersiz yeşil çay

ARA ÖĞÜN:
4 adet taze kayısı
1/2 bardak süt

ÖĞLEN:
İki dilim çavdar ekmeğinin arasına beyaz peynir, kırmızı biber, karışık yeşilliklerden oluşan sandviç
Yeşil çay
Yoğurt


ARA ÖĞÜN:
10 adet erik

AKŞAM:
Tavuk sote
Köpüklü ayran
Karışık yeşil salata
Sade soda

YATARKEN:
5 adet kiraz
2 adet taze kayısı
1 adet yeşil erik

Beril'in bugünkü listede tek eksiği sebze yemekleri olmuş. Sebebi de, öğlen çıkmadan önce hızla atıştırması gerektiği ve akşam gittiği restorandaki sebze yemekleri çok yağlı olabileceğinden yememeyi tercih etmesi. Ayrıca Beril akşam 1 saat tempolu yürüyüş yapmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder