11 Haziran 2014 Çarşamba

Bir Buçuk Ay Sonra... Yeniliklerle Devam



Tam geldi bahar ayları, gevşedi gönül yayları havasına girdim sanki! Bir buçuk aydır tek bir yeni yazı yayınlamadım. Bu sessizliğin arkasında bir gerçek var elbet: Diyet. Rejim. Ya da en doğru tabirle, sağlıklı beslenme programı. Neden böyle bir karar aldığıma gelince... İki özel sebebi var ama en çok annemden gaza gelmem sonucunda sağlıklı ve bilinçli bir beslenme programına başladım diyebilirim. Bu program öncelikli olarak kilo verdirmeye yönelik değil. Asıl odak noktamız zayıflamak, sıkılaşmak, selülitten, yağlardan kurtulmak, incelmek vesaire DEĞİL. Asıl odak noktamız sağlığımızı korumak, güçlendirmek. Tabii bunu yaparken hemencecik kilo veriliyor! =) Bu da amacımıza ulaşmada fazladan motivasyon getiren bir yan etki.


Annem 25 yıl sonra ilk kez 58 kiloya düştükten sonra beni aradı ve dedi ki, eğer sen de bu diyete başlamasaydın aramızda sadece iki kilo fark olacaktı, inanamıyorum! Evet, böyle düşününce ben de inanamıyorum. Annemin kat ettiği yol önemli çünkü öncelikle 59 yaşında; fazla hareketli bir yapısı yok; spor yapmadı ve aç kalmadı.


Şu meşhur diyet listesinin çıkış noktası, annemin kan tahlili sonuçları dolayısıyla kapıldığı telaş ve dizginleri ele alma isteği: Yüksek tansiyon, gizli şeker ve yüksek kolestrol değeri. Haydarpaşa Numune Hastanesi'ndeki beslenme uzmanı/diyetisyen doktoru anneme günde 1700 kalorilik bir diyet listesi verdi. Biz de tamamen bu listeye sadık kalıyoruz. Kısacası, yeni bir keşif yok aslında, her zman doktorların ve sağlık uzmanlarının üstüne basa basa vurguladıklarını UYGULUYORUZ. Biz diyorum çünkü annemden iki hafta sonra ben başladım. O kadar doyurucu bir diyet ki, neden yapmayayım diye düşündüm? Dört yıldır dönemediğim orijinal kiloma döndüm ve çok mutluyum.

Hatta verilen kilolar sadece bizi değil, çevremizdeki arkadaşlarımızı, ailemizin tüm kadınlarını etkiledi ve herkes birbirini arayıp bunu konuşuyor. =) Ortaklaşa yapılan iş, daha verimli oluyor gerçekten.

Lafı çok uzattım ama bu girişi bir kere yapmak istedim. Sonrasında günden güne yediğim yemekleri, tariflerini, yeni ve farklı hafif ama leziz yemek tariflerini, günük ve haftalık listelerimi düzenli olarak paylaşacağım. Bir aylık bir menü çıkarmak istiyorum. Bakalım nasıl olacak? Bu arada yaptığım kaçamaklar, egzersiz ve sporla da diyeti nasıl sağlamlaştırdığımı anlatacağım. Yani gizli bir şey olmayacak. =)

Hadi başlayalım... 

Açıkhavada sporu unutmayalım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder