11 Haziran 2014 Çarşamba

Örnek Diyet Listesi ya da Birinci Gün

İşte başlıyorum -yayınlamaya! Aslında çoktan başladım ve dört kilo verdiğim bu diyete ben SAĞLIKLI BESLENME programı diyeceğim. Çünkü diyet ve rejim kelimeleri bende olumsuz bir etki yaratıyor. Sanki bir şeylerden mahrum kalma, aç gezme, aklımda sürekli yemeklerin olması ve gözümün önünden makarnalar peynirler çikolataların geçmesi demek oluyor. Yıllardır ne diyetler, rejimler yazıldı çizildi, uygulandı, kilo verme adı altında ne eziyetler çekenler gördüm. Burada yazacaklarım hiç öyle değil. Bu yüzden adı diyet değil; ömür boyu oturtmamız gereken alışkanlığa dönüşecek, dengeli ve sağlıklı beslenme. Bugünden itibaren bir ay boyunca her gün, her öğün yediklerimi yayınlayacağım. Tabii ki liste esnek, istediğiniz et çeşidi, salata çeşidi, sebze çeşidi kullanabiliyorsunuz. Ancak bir fikir vermesi amacıyla, bazı merak edenler ve soranlar için bir çıkış noktası oluşturmak adına, 40-45 gündür uyguladığım bu programı tek tek yazacağım. İşte çarşamba günü yediklerim:

KAHVALTI:
İki ince dilim çavdar ekmeği
Üstüne ince bir katman domates-biber salçası karışımı
İki ince dilim yağsız beyaz peynir
6 adet zeytin
1 adet çarliston biber
Şekersiz çay

BİR SAAT SONRA:
2 adet ceviz
(Bazı sabahlar daha fazla enerjiye ihtiyaç duyuyorum, işte böyle günlerde bu enerjiyi cevizden alıyorum. 2 adet ceviz bünyeyi çok iyi dengeliyor; daha fazla da yiyebiliriz, o zaman bu aldığımız fazla kaloriyi o gün muhakkak egzersiz yaparak yakmamız gerekir.) 

ARA ÖĞÜN:
Yarım bardak dolusu taze ahududu
Yarım bardak yağsız süt

ÖĞLEN:
Bir tabak az yağlı, dana etinden yapılmış tas kebabı
3 kaşık yağsız ve tuzsuz, haşlanarak pişirilmiş yasmin pirinci
3 kaşık dolusu tam yağlı yoğurt (sadece yoğurdu yağsız yiyemiyorum; bu benim kaçamağım)
6 yemek kaşığı az yağla pirişilmiş, çok az bulgur katılmış zeytinyağlı kabak yemeği
1 tabak dolusu tere, roka, maydonoz ve taze soğanla hazırlanmış yeşil salata (içinde sirke, biraz nar ekşisi ve bir tatlı kaşığı zeytinyağı var. Ben kiloları verdiğim için zeytinyağı konusunda kendimi ilk günler kadar sıkmıyorum, ama kilo vermek amacıyla bu programı uygulayacaksanız yağı olabildiğince kısmaya çalışın.)

ARA ÖĞÜN:
1 adet gün kurusu (kuru kayısı)
10-12 adet kurutulmuş yaban mersini
Yarım bardak yağsız süt

AKŞAM:
Sağlıklı beslenme programını dışar çıktığımız ya da dışarıda yediğimiz günler de rahatlıkla uygulayabiliyoruz. Ben evden çalışan bir insanım ve düzenime dikkat ediyorum. Fakat ya ofiste çalışanlar, dışarıda düzensiz saatlerde bulunanlar? Üç saatte bir atıştırmayı ihmal etmemek çok önemli. Yani ben daha acıkmadım, olsun idare ederim, sonra yerim gibi düşünmeyelim. Ayrıca bu beslenme programında öğünleri mümkün olduğunca aynı saatlerde yemek de çok ÖNEMLİ BİR KURAL.
Şimdi, gece dışarı çıkıldığında ne yapmalı? Bizim dün akşam, aynı programı uygulayan arkadaşımla oturduğumuz kafede seçtiklerimiz şöyleydi:

ÖRNEK 1:
Mantarla sotelenmiş et parçaları ve
Balzamik sosla çeşnilendirilmiş yeşil salata
Közlenmiş biber
Mısır

Bu malzemelerden oluşan salatayı afiyetle ve gönül rahatlığıyla yedim. İçinde hem sebze porsiyonu, hem protein, hem mısır (ekmek yerine) vardı. Tek eksik, yoğurt oldu.

Arkadaşımsa şu salatayı seçti ve o da çok iyiydi:

ÖRNEK 2:
Beluga mercimekli, mas fasulyeli, beyaz peynirli karışık yeşil salata
Salatalık, domates
Bir küçük dilim ekmek
Soslandırmasını kendisi az zeytinyağı, balzamik sirke ve bir parça limon suyuyla yaptı


Sonrasında asıl TEHLİKE -gece çıkması. Konser, bar, açıkhava ortamları. Haftada bir iki kaçamak hakkımızı kullanabileceğimiz fırsatlar olabilir. Biz dün gece kaçamak yapmaya niyetli olmadığımız için, üçüncü arkadaşımız mojito içerken, biz nane ve limonla tatlandırılmış sade soda rica ettik.

YATARKEN:
Gece on bir buçukta yarım bardak yağsız sütü içerken yanında... tırnağım büyüklüğünde, minik bir parça sütlü çikolata yedim. =) Evet, dürüstçe her şeyi yazıyorum. Bazı akşamlar yatarken sadece süt içiyor, meyve yemiyorum. Dün gece hediye çikolata geldiğinden açıp ikram ederken bir parça da yemiş bulundum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder