14 Haziran 2014 Cumartesi

Sağlıklı Beslenme 4. Gün -Haftasonu!

Haftasonu gelince, yemek saatleri de düzeni de biraz şaşabilir. Benim bugün öyle oldu. Ancak yine de belirli kurallara dikkat ettikten sonra verilen kiloların geri dönmediğini söyleyebilirim. =)

Cumartesi branç planımıza uymak için biraz zorlandım ve günün sonunda anladım ki, kahvaltıyla öğle yemeği birbirine girmişti. Daha doğrusu, kahvaltı biraz genişlemiş, öğle yemeğiyse tümden güme gitmişti. Fitness yapmaya vaktim olmadı ama yarım saat tempolu yürüyüşümü tamamladım. Çünkü eğer diyette bazı kaçamaklar oluyorsa, muhakkak sporla telafi etmeliyiz.

Haydi önce ben neler yemişim bakalım; sonra sağlıklı beslenmeyi uygulayan ve ilk haftasında iki kilo veren Beril'in alternatif listesi nasıl geçmiş görelim.

KAHVALTI:
1 bardak yağsız süt
2 adet gün kurusu

(2 saat sonra)
1 kalın dilim kepek ekmeği
2 kibrit kutusu tam yağlı beyaz peynir
1 dilim kaşar peyniri
2 tatlı kaşığı tulum peyniri
7 adet zeytin
2 tatlı kaşığı acuka
1 lokma kaymak ve ballı ekmek (o kadar da değil artık! Bir parça yemek gerek)
Yağsız yeşil salata
1 adet ceviz
Şekersiz çay

(Tamam, sadece kaşar ve tulum peyniri çok, diğerleri listede yer alanlar)


(2 saat sonra)
1 avuç yaban mersini kurusu
Sade Türk kahvesi

ARA ÖĞÜN:
1 adet çarliston biber
2 adet salatalık
1/2 adet havuç
1/2 adet kırmızı biber
3 yemek kaşığı yoğurtla hazırlanmış dip sos

Bu dipsos ve sebzeler, eşimle ikimize hazırladığım porsiyon. Yani hepsini ben yemedim! =))
Gerçi rahatlıkla yiyebilirdim. 

(2 saat sonra)
1/2 bardak yağsız süt
1 adet After Eight çikolata (Bu programı 45 gündür uyguluyorum ve artık kaçamak sayıları artıyor. Kile vermem durdu ama zaten hedeflediğim kilodayım, o yüzden amacım artık korumak ve biraz daha rahatım.)

AKŞAM:
5 yemek kaşığı zeytinyağlı taze fasülye
Yağsız semizotu, kıvırcık, roka ve maydonozla hazırlanmış karışık yeşillikli, ton balıklı salata
1 dilim çavdar ekmeği
2 yemek kaşığı yoğurt
 Salatamı önce peynirli hazırlamıştım ama vazgeçip ton balığına çevirdim
 fakat resim böyle kalmış...

YATARKEN:
1/2 bardak yağsız süt
2 adet gün kurusu

Beril'in beslenme programı ya da ALTERNATİF DİYET LİSTESİ:

KAHVALTI:
Taze naneli, yağsız beyaz peynirli nefir bir omlet
Söğüş domates salatalık
1 dilim çavdar ekmeği (2 dilim ekmek hakkımız olmasına rağmen, Berilciğim kahvaltıda ekmek yemekten hoşlanmıyor, yani buna bir dilim ekmek ekleyebilirsiniz)
Şekersiz yeşil çay

ARA ÖĞÜN:
1/2 bardak yağsız süt
4 adet taze kayısı

ÖĞLEN:
Füme somonlu, kiraz domatesli ve kurutulmuş domatesli, kaparili karışık yeşil salata
1 kadeh rose şarap (haftanın kaçamağını yapmış arkadaşım)



ARA ÖĞÜN:
Nane çayı
1 ince dilim karpuz

AKŞAM:
Tavuk sote
Zeytinyağlı börülce
Az zeytinyağlı, sirkeli çoban salata
3 yemek kaşığı yoğurt


YATARKEN:
5 adet kiraz
2 adet taze kayısı 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder