12 Haziran 2014 Perşembe

Örnek Diyet Listesi ya da İkinci Gün

Hiç giriş yapmadan doğruca perşembe günü yenenleri yazmaya başlıyorum.

KAHVALTI:
1 ince dilim kepek ekmeği
2 kibrit kutusu büyüklüğünde peynir
Domates, salatalık, biber, maydonoz, sirke, nar ekşisi ve yarım tatlı kaşığı zeytinyağından oluşan salata
6 adet zeytin
Şekersiz bir kupa çay



ARA ÖĞÜN:
1 kupa sütlü çay
Bir avuç ahudu
İki adet ceviz
Minik bir parça sütlü çikolata (En iyisi evde hiç bulundurmamak! Bugün böyle oldu.)


ÖĞLEN:
Ton balıklı salata (kıvırcık, roka, tere, taze soğan, maydonoz ve taze nane)
3 kaşık yağsız haşlanmış yasmin pirinci (iki gün üst üste pirinc yemek istememiştim ama evde olunca, yedim.)
3 kaşık tam yağlı yoğutla hazırlanmış hardallı nefis dip sos (tarifi bir sonraki yazımda yayınlıyorum)
Dip sosla yemek için: Bir salatalık, bir çarliston biber, yarım kırmızı biber, yarım havuç

Bir saat sonra: Şekersiz Türk kahvesi


İKİNDİ ARA ÖĞÜN:
Eşimin elinden buz gibi nefis, bol sütlü ve şekersiz Frappe
Bir avuç ahududu

AKŞAM:
Bu akşam yine dışarıdayız. Eşimin işyeri arkadaşlarından birisi Çin'e taşınıyor ve ona veda yemeği var. Neyse ki, balıkçıda. Kebapçıda değil! Kebapçı tam bir sınav olurdu bu diyette =)
Beni kurtaran iki sebep; ya da 'neyse ki' dememi sağlayan iki sebep:
1. Saat yedide buluşuyoruz.
2. Meze ve deniz ürünleri yiyoruz.

Böyle durumlarda alınan kaloriyi azaltmak için; ekmek yememek, içki içmemek (ya da ısrar edilirse veya kaçınılmazsa benim gibi bir kadeh alıp içiyormuş gibi yapmak -ve ilerleyen saatlerde rakıya devam eden birine kadehi çaktırmadan paslamak), tabağa servis edilenlerin bazılarını almamak, ortaya gelen tatlıların tadına bakmak gibi önlemler alınabilir.
Yine de haftada bir gün kaçamak hakkımız olduğunu unutmayalım. Benim kaçamağım, çok abartmadan bu akşam oldu. İşte yediklerim:

2-3 yemek kaşığı deniz börülcesi
1 küçük kabak çiçeği dolması
1 tatlı kaşığı karışık Girit peynirleri (denen bir mezeden?)
1 tatlı kaşığı zeytinyağında bakla
1 dilim baget ekmek üzerinde eritilmiş maydonozlu sarımsaklı peynir

1 yemek kaşığı güveçte peynir
1 safranlı midye dolması
1 dilim patlıcan üzerinde fırınlanmış dereotlu lor peyniri
2 adet hamsi tava
1 adet balık köftesi
1/4 karışık sebzeli/balıklı rulo börek
1/3 Ayvalık lokumu (içinde bol sebze ve balık ve kuş üzümü harcı olan, dışı kabuklu kızartılmış ve soslu gelen enfes bir sıcak mezeydi; kabuğunu bırakıp içini oydum)

Of, tabağa küçük küçük servis edilirken ve ortaya gelirken anlamasam da, hepsini yan yana dizsem bir büyük tabağım dolarmış. Gerçekten de bunlardan sonra herkes doymuştu ve başka sipariş veremedik. Sonuç olarak rejimi bozan aslında, kızartma yemek oldu.

Servis edilenlerin tümü görünmüyor. Zaten en büyük tehlike burada. Tabağın dolu halini görmüyoruz, geldikçe yiyoruz. Ortaya ufak ufak karışık derken, yukarıda listeleyince anladım kaç çeşit yemek söylendiğini... =) Tabii ki sohbet ve muhabbet, ağır ağır yemek, yaz gecesinin güzelliği, açık hava ve taze yiyecekler, maharetli bir şefin elinden çıkmışsa keyfini çıkarıp hakkını vermek gerek. Bu arada tüm bu güzel mezeleri Feneryolu Moshinos Balıkçısı'nda yedik ve kesinlikle tavsiye ediyorum. Anadolu yakasında gittiğim balıkçılar arasında ilk üçe aldım. 

Balık köftesi ve sebzeli rulo börek. 
 
Daha sonra ortaya meyve ve tatlı geldi. Tahinli sıcak tatlıdan bir çatal aldım, yanında bir lokma dondurma ile.
Veee... Maalesef bitmedi, veda ettiğimiz arkadaşımıza pasta kestik. En küçük boy pasta olduğundan on kişiye paylaştırılınca herkese ufak bir dilim düştü. Gene de çilekli beyaz pastanın, sadece içindeki çilekleri yedim; pandispanyası tabağımda kaldı. Kar kardır!


Bu arada benimle aynı diyeti uygulayan çok yakın bir arkadaşım, gün içinde bana sık sık yemeklerinin resmini yolluyor. İzniyle, burada paylaşıyorum. İşte dün sabah kahvaltıda yediği tabak: Bir dilim peynir ve bir adet haşlanmış yumurta. Söğüş sebzeler ve bir dilim ekmek. 

Kahvaltı. 

 Akşam yemeğinde iki küçük köfte ve bir porsiyondan biraz fazla bezelye. Porsiyonları koyarken ölçümüz kaşık, yani çorba kaşığı, kepçeyle karıştırmayalım.

Gece otururken bir porsiyon meyve. Hımmm... Buradaki tabakta iki porsiyon görüyorum. Bir porsiyon meyve 6 dut ya da bir avuç ahududu olmalı. Yanında da süt ya da yoğurt.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder