14 Haziran 2014 Cumartesi

Sağlıklı Beslenme 3. Gün Menüleri

Bugün günlerden cuma, haftanın son gününe geldik. Çoğunlukla beslenme programında benim için cuma ve cumartesi kaçamak günleriydi. Ancak dün akşamın yemeğinden sonra, biraz daha dikkatli olmalıyım. Haftasonu olduğundan bu akşam da kuzenlerimle buluşacağız. Yine diyete uygun bir tabak hazırlamaya çalışacağım kendime.

Sağlıklı beslenme programımızın incelmeye ve kilo vermeye yaraması için her gün spor şart. En azından yarım saat tempolu yürüyüş. Alışveriş merkezinde o dükkan senin bu dükkan benim ayak sürümeyi kastetmiyorum yalnız. Spor ayakkabıları giyip, şapkayı takıp açık havada bacaklar seğirene dek hızlı hızlı yürümekten söz ediyorum. Benim programımda bugün evde fitness hareketleri vardı. Kırk dakikalık bacak, kalça, bel, sırt, kol, göğüs ve karın kaslarını çalıştıran bir karışık program uyguluyorum. Büyük müzik marketlerden aldığım bir DVD ve çok memnunum. Egzersiz ve hareket gündelik yaşamın bir parçası olacak derler hep, ama her gün aynı hareketler olmamasına özen gösterelim çünkü bir süre sonra vücut alışıp tembelleşiyor.

Gelelim cuma günü yenenlere... Bu sabah canım hiç ekmek vesaire istemedi. Ben de programı azıcık kaydırdım.

KAHVALTI:
4 yemek kaşığı yulaf ezmesi ve kahvaltılık gevrek karışımı
1/2 bardak süt
1 kupa şekersiz çay


ARA ÖĞÜN:
1/2 kase yoğurt sos (hardal, baharatlar ve taze naneyle hazırladığım nefis bir sos oldu; tarifini paylaşacağım)
2 adet küçük salatalık
1 adet küçük kırmızı biber (kırmızı biberin yarısını yiyebiliyoruz bir porsiyonda, ancak benimki zaten ufak boydu, hepsini doğradım)
2 adet gün kurusu

1 fincan yeşil çay

ÖĞLEN:
3 yumurtadan iki kişilik hazırladığım domatesi ve taze soğanlı omletin yarısı (yani 2 yumurtadan az yemiş oluyorum)
Roka, tere, kıvırcık, taze nane, maydonoz, çörek otu, yarım limon, sirke, bir tatlı kaşığı zeytinyağından oluşan salata


Ekmek ve karbonhidrat türü yemediğim için üstüne annemin birkaç gün önce getirdiği patatesli kaşarlı börek diliminin yarısı, yanında üç kaşık yoğurt ve bir fincan çay

Müthiş bir andı! 
Sonrasında 40 dakika ter döküp spor yaptığım için son derece huzurluyum. 

İKİNDİ ARA ÖĞÜN:
1/2 su bardağı ahududu
1/2 su bardağı yağsız süt
2 adet ceviz

AKŞAM:
Benim yediklerimi sormayın... 45 gündür bu diyeti uyguladığım için bu hafta ikinci kez bozmuş oldum. Ama takip edenler için örnek diyet listesi yazmak istiyorum. =)

1 adet kuzu pirzola
3 kaşık yoğurtla yapılmış yağsız semizotu salatası
5 kaşık az zeytinyağlı kabak yemeği
Yağsız karışık yeşil salata
1 ince dilim kepek ekmeği


YATARKEN:
1/2 bardak yağsız süt
10 adet kiraz


Bu akşam şu güzelliklerle dolu bir masadaydım ve bir adet kestaneli mini pasta yedim. Bunca çeşidin arasında tatmadan geçemezdim! =) 

ALTERNATİF BESLENME MENÜMÜZDE neler olduğuna bakalım şimdi de.
Arkadaşım Beril'in benden aldığı listeye uygun dün yedikleri şunlardı: 

Kahvaltıda kolestrol sorununuz yoksa gün aşırı bir yumurta yenebiliyor. Yumurta yediğimiz günler peynirin yarısını tüketiyoruz, yani bir kibrit kutusu. Bu arada diyelim ki, başka bir öğünde et ya da tavuk türü yemek istemediniz, o zaman onun yerine de tercihen yağsız peynir koyabilirsiniz. =) 

 Arkadaşım bu listeyi uygularken her gün 40 dakika açık havada yürüyüş yapıyor. Yürüyüşten döndükten sonra, ara öğününde 10 adet kiraz ve yarım bardak sütü tercih etmiş.

Ayrıca dışarıda yediği öğle yemeğinde ızgara tavuklu, soya filizli, mısırlı, domatesli karışık yeşil salata sipariş edip az limon ve balzamik sirkeyle çeşnilendirmiş. Yanında yoğurt yoksa, içecek olarak ayran içmek ideal.

İkindi ara öğünü çantasına attığı Eti Form Limonlu Kepekli diyet bisküviden iki tane atıştırmış, yanında da iki adet badem yemiş.

Akşam yemeğinde mantarlı tavuk sote, haşlanmış brokoli ve karnıbaharla sebze porsiyonu, 3 kaşık yoğurt, yağsız salata ve sade soda. 

Otururken de 10 adet erik ve yarım bardak yağsız süt. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder