11 Eylül 2014 Perşembe

Kabaklı Peynirli Döşeme Börek


Börek yapmak ne güzeldir! Evde sıcacık börek kokusu, parmaklarımla taze yufkayı koparmak, tüm bunlar bana çocukluğumu hatırlatıyor. Anneannemin bize gelip börek ya da gözleme yapması, onu seyredişim ve arada çiğ yufka yemek için artıkları gözleyişim. Babaannem hayatımda yediğim en güzel kabaklı böreği yapardı, bol sütlü, bol zeytinyağlı. Ne kadar denediysem de tam onun tadını bulamıyorum, onun eli gerek. Yine de her börek yaptığımda yeni bir sonuç elde ediyorum sanki. Her seferinde bir yenilik katıyorum, ya da farklı bir sonuç elde ediyorum. Bugünkü tarifim evdeki iki kabağı beyaz peynirle karıştırıp hazırladığım nefis döşeme börek. Eminim çay saati böreksiz olmaz inancında yalnız değilim. :)  Hazır börek oldum olası sevmem; her zaman evde yapılmışı tercih ederim, en azından içinde ne olduğunu biliyoruz ve yağını yufkasını ayarlayıp kalori hesabını yapabiliriz.

  
Malzemeler:

4 büyük yufka (yufkacıdan alınmış olmalı, marketlerdeki paketlerde satılan o kağıdımsı şeyleri yufkadan saymıyorum)
2 küçük kabak
400 gr beyaz peynir ya da lor peyniri
1 yumurtanın beyazı
1/2 bardak kadar süt
Sızma zeytinyağı
Tuz, karabiber
Kuru nane ve pul biber


Hazırlanışı: 

1. Öncelikle kabaklarımızı soyup rendelemekle başlıyoruz. İçine 400 gr kadar beyaz peynir, bir çimdik tuz (peynir zaten tuzlu), bolca karabiber, 1-2 tatlı kaşığı kuru nane (nefis bir tat veriyor, dereotuna bir alternatif), pul biber, birkaç kaşık süt ve yumurta beyazını ekleyip güzelce karıştırıyoruz. Harcımızı kenara koyuyoruz.

2. Dikdörtgen bir fırın tepsisini sızma zeytinyağı ile hafifçe yağlıyoruz. İlk yufka katını yerleştirdikten sonra kenarlardan taşan parçaları öyle bırakıyoruz ki, en son olarak bunları böreğin üstüne kapatacağız.

3. Sırasıyla her kata zeytinyağı sürerek yufkanın yarısından fazlasını tepsiye diziyoruz. Sıra iç harcını dökmekte.

4. İç harcını yufkaların üstüne döküp kaşık yardımıyla eşit seviyede olacak şekilde dağıtıyoruz. Üstünü tekrar yufkalarla kapatmaya devam ediyoruz. Gene her kata incecik zeytinyağı sürdükten sonra en üstünü tepsinin kenarından taşan yufka parçasıyla düzgünce kapatıyoruz ve bolca zeytinyağı sürüyoruz.

5. Fırına vermeden önce çörekotu, susam ve elimizle azıcık su serpmeyi unutmuyoruz. Böylece dış kabuğu daha kıtır olacak. Yumurta sarısı da sürebilirsiniz fakat ben çıtır kalmasını istediğim için zeytinyağı ve su serpmeyi tercih ettim.

6. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında altı üstü kızarana kadar yaklaşık 45 dakika  pişiriyoruz ve gevrek böreğimiz hazır.


 7. Sıcakken pofuduk kabaran böreğimizi kesmeden önce biraz oda sıcaklığına inmesini bekliyoruz. Ardından müthiş çay saati ziyafeti, okuldan gelen çocuklara hemen atıştırmalık.

Şu sıcacık börekten bir dilim atıştırmadan durabilir miyim acaba?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder