13 Eylül 2014 Cumartesi

Hindistan Cevizli Kek




İşte insana kendini iyi hissettiren bir tarif: Kek ve tabii ki hindistan cevizinin sıcaklığı ve damakta bıraktığı yoğun tat. Cumartesi günü yapacak hiçbir işim yoksa, evde keyif zamanıysa, mutfağa girip yumrta ve şekeri çırpıp şipşak bir kek yapmamak için bir sebep düşünemiyorum!

Tarifim Girit'te yaşayan Arnavut bir arkadaşımızdan. Kesinlikle adada yediğim en güzel yemekleri ve tatlıları yapan bu becerikli arkadaşımızdan tarifleri istediğimde seve seve uzun uzun anlattı. Ben de şimdi ondan aldığım tariflerden ilkini deniyorum. Biraz değiştirdim çünkü miktarı ve içindeki malzemeler bana göre fazla geldi. Yine de tarifin esasını yapmak isteyen olursa diye, altta orijinal malzeme listesini de veriyorum. Zaten ana yıldız hindistan cevizi olunca, her şekilde müthiş bir lezzet ortaya çıkıyor.

Malzemeler:
200 gr şeker (1 bardak)
4 yumurta
1/3 bardak riviera zeytinyağı
2/3 bardak süt

200 gr un
1tatlı kaşığı tepeleme kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
80 gr hindistan cevizi


Orijinal malzemeler :
250 gr margarin
4 yumurta
250 gr şeker
250 gr Kekun (kendiliğinden kabaran un)
1 paket şekerli vanilin 
180 gr hindistan cevizi

Hazırlanışı:
1. İlk iş yumurtaları şekerle güzelce çırpıyoruz. İçine süt ve yağı katıp karıştırıyoruz.



2. Un ve kabartma tozunu, vanilyayı, hindistan cevizlerini karışıma ekleyip mikserle değil, spatulayla elimizle karıştırıyoruz.



3. Uzun dikdörtgen şeklinde bir kek kalıbını hafifçe yağladıktan sonra karışımı içine döküyoruz.

4. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 40 dakika pişiriyoruz. Hepsi bu! Ne kadar kolay. Afiyet olsun!   


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder