17 Şubat 2014 Pazartesi

Jambonlu Pırasalı Fırın Makarna


Pırasayı özlemişim anlaşılan. :) Bu haftaki ikinci tarifim. Bu kez mantar ve çok sık kullanmadığım  bir malzemeyle birleştirip bu leziz ama kalorisi hafifletilmiş fırın makarnayı yaptım. Hindi ya da dana jambon kullanabilirsiniz; bu tarifte elimde bulunan dana jambonu değerlendirmek istedim. Aslında eşim klasik bir 'carbonara' istemişti fakat evdeki malzemelerim beni yönlendirdi. Hiç almadığım için krema yoktu başlangıç olarak. Carbonara kremasız olmazmış! Hımmm. Haliyle tarifin adı değişti çünkü krema almaya niyetim yoktu. Tatilde olduğumdan makarna dolabımdaki çeşit sayısını da kontrol etmemiştim ve karşıma iki seçenk çıktı: Yüzük makarna ya da fırın makarna. Fırın makarna paketini görmemle beraber bu tarif oluşmaya başladı. Dolaptan mantarı, sütümü, pırasamı, jambonumu aldım; ocağımı ve kesme tahtamı hazırladım; müziğimi açtım ve başladım pişirmeye...

Malzemeler: (2-3 kişiliktir; malzemeyi arttırarak daha çok yapabilirsiniz.)
Yarım paket fırın makarna
2 sap pırasa
6 dilim dana jambon
150 gr (yarım paket) mantar
2 iri diş sarımsak
1,5 bardak süt
1,5 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağı
1 bardak kaşar peyniri rendesi (daha çok da olabilir)

Hazırlanışı:
1. Ocağın üstüne makarna tenceremizi, sos tenceremizi koyup su ısıtıcıda bol su kaynatmaya başlıyoruz.
2. Pırasaları yıkadıktan sonra doğrayıp rendelenmiş sarımsakla birlikte zeytinyağında kavurmaya başlıyoruz. Üstüne istediğiniz boyutta dilimlenmiş mantarı ekleyip biraz kavurduktan sonra sütü koyuyoruz.
3. Makarnanın suyu kaynadıysa, hemen tencereye atıp bir çimdik tuz ya da bir damla zeytinyağı ile haşlamaya bırakıyoruz. 
4. Jambonları kalın ve kısa şeritler halinde kesip karışıma katıyoruz. Fokurdamaya başladıktan sonra biraz koyulaşması için unu ekliyoruz. Bir çorba kaşığı tereyağını da bu esnada ekliyoruz (dileğe göre daha çok da olabilir ama madem kremadan kaçtık, tereyağını da kararında koyalım dedim). Arzuya göre tuz ekliyoruz. Jambonda tuz bulunabileceğinden ve sonradan katacağım kaşarı da göz önüne alarak ben hiç tuz eklemedim. Taze çekilmiş karabiber bolca ekledim ama.
5. Sosun altını kısıyoruz ve kaşar peynirini rendelemeye başlıyoruz. Yaklaşık bir elimin içine sığacak büyüklükte bir parçanın tümünü kullandım. Fırın makarnada ne kadar çok peynir, o kadar iyidir.
6. Haşlanan makarnaları sosun içine alıp rendelenmiş kaşar peynirin yarısını içine atıyoruz. Hepsini güzelce karıştırdıktan sonra fırın kabımıza döküyoruz.
7. Üstünü geri kalan kaşar peyniri rendesiyle kapattıktan sonra 170 derece fırında 10-15 dakika, yani kaşarlar güzelce eriyip üstü kabuk tutana kadar ısıtıyoruz. Yanına kuru kayısılı narlı yeşil salata yaptım; küçük bir öneri olarak yazmak istiyorum. Kış günlerimde içimi ısıtacak, çocukluk günlerimi hatırlatan bir yemek oldu. :)
 Sos pişerken iştahım açılmaya başlıyordu.

 İşte benim mutfaktaki imajımı temsil eden makarna tencerem. Çok sevdiğim bir arkadaşım herhalde bunu görünce beni hatırlamış olacak ki, bana hediye etti. Severek kullanıyorum! :) 


Fırın makarna kaşar peyniriyle örtülmeden önce. Bol malzemeli ve mis kokulu. Artık geriye kalan biraz sabır ve beklemek.
Yanında nar, kuru kayısı, çam fıstığı ve susamla şenlendirmeye çalıştığım kıvırcık salata.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder