19 Şubat 2014 Çarşamba

Haşlanmış Patatesle Peynirli Omlet


Olur ya bazen, insanın canı hiç yemek yapmak istemez, şipşak ne hazırlasam diye düşünür. Bazen de alışverişe çıkmadan nasıl bir tarif bulsam diye sorar. Eskiden annem patatesli yumurta yapardı acıktığımızda. Okuldan gelince sıcacık kızarmış patates ve arada kaynamış yumurta ekmekle ne güzeldir! Artık patates ve ekmeği bir arada yiyemiyoruz ama öğünlerde az miktar patatese izin var (özellikle yasaklayan bir hastalığımız yoksa). Akşam yemeklerini yaparken en çok dikkat etmeye çalıştığım şey, içinde hem protein, hem karbonhidrat, hem sebze, hem de süt ürünlerinden biri/birkaçını içermesidir. Annemin taktiği. ;) Bu akşam biraz kolayına kaçıp ben de omlet yapmaya kalktım. Fırına mı atsam, tavada mı yapsam derken böyle bir şey ortaya çıktı. Çok doyurucu ve lezzetli oldu. Hafifliğine siz karar verin.

Malzemeler:
2 kişilik

3 yumurta
2 küçük patates
1 küçük beyaz soğan
2 kibrit kutusu beyaz peynir
1/2 kahve fincanı süt
Tuz, karabiber
Bir tutam kuru biberiye

Hazırlanışı:
1. Patatesleri soyup güzelce yıkadıktan sonra yarım santim kalınlığında halka halka kesip 15 dakika haşlıyoruz.
2. Patatesler haşlanırken bir kasede 3 yumurtayı, sütü, beyaz peyniri, bir küçük kuru soğanı incecik dilimleyip tuz biber ve bir çimdik kuru biberiyeyle karıştırıyoruz.
3. Haşlanan patatesleri süzdükten sonra geniş bir tavaya iki yemek kaşığı zeytinyağı koyup üstüne patates dilimlerini diziyoruz. Yumurta karışımımızı üstüne döktükten sonra 10-12 dakika yüksek ateşte üstü kapalı bir şekilde pişiriyoruz. Ters yüz etmeye gerek yok, yumurtanın üstü piştikten sonra altı zaten nefis bir şekilde kızarmış oluyor. 
4. Omletimizi sıcak servis etmeden önce üstüne rendelenmiş çedar peyniri ekleyebiliriz. Çok yakışıyor! Yanında ben yağsız taze roka ve kırmızı biber salatası hazırladım. Bir parça ferahlık iyidir.
Kahvaltılarda ya da ikindi atıştırmalarında; evde yalnızım, öğlen yemeği yok diye düşündüğümüz anlarda imdadımıza yetişecek bu pratik tarifi çok seveceksiniz. Afiyet olsun!
 Omletin kalınlığını ve yumurta sayısını kişi sayısına göre ayarlayabilirsiniz. Benim omletim ince ve geniş oldu; çabuk pişmesi için. Fırına da atılabilir aynı şekilde.
 Salatasız olmaz. Omletin yanına yağsız salata tam uydu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder